klik PTPTN saya =)

Khamis, 19 Januari 2012

MENGINTAI SEKOLAH LAMAKU




Wahh!! Tetiba nih aku muncul balik tulis entry.. Nih sejak da nak SPM tahun lepas sampai semalam aku tak update.. Kira lah berapa hari.. Lama wokk!! Hari ni aku update pon sebab ade masa free.. n ada idea nak tulis ape..hehe.

Owkeee.. Hari nih memang aku bercadang nak terjah sekolah lama aku.. Sekolah yang aku duduki sejak form 4 hingga form 5..maknanya dari tahun 2010 hingga 2011 lah! Dah terlampau rindu dengan sekolah,tuh saje2 nak terjah sekolah..Nasib baik ada alasan nak pergi sekolah,,alasan aku "nak pergi sekolah sebab nak pulangkan buku cikgu dan nak jumpa cikgu".. Da sampai kat sekolah,,depan pintu pagar,si pakcik jaga (pengawal keselamatan) tak bagi masuk..Suruh datang esok.. Hello pakcik!! Sok saya kerja lah hari nih je saya free.. Kenalah tunggu luar.. Cuaca hari nih sangat lah cerah dan panas..!! ok sabar je lah! Dok tunggu budak2 sekolah nih balik,sempat la curi2 dengar sape juara merentas desa.. Dan sempatlah ambil gambar curi,walaupon xberapa nak clear ;P




Lepas budak2 sekolah nih balik baru lah dapat masuk,.. Masuk tanpa pakcik jaga nampak.. Kalau dorang nampak habislah kena datang esok.. Dah pulang buku kat cikgu (walaupon cikgunya takde),aku dan kawan aku nih teringin terjah kelas lama kitaorang.. Dulu kelas 5 UM sekarang kelas 4 UM.. Dulu kelas warna coklat,sekarang warna UNGU lah!!..



*dalam pic nih bukan aku k ;)*

Kawan aku kat dalam pic nih tengah tunjuk kat mana dia duduk masa sekolah dulu2..Lepas dah melawat kelas,we ollz nih teringin pulak nak jumpa "mama2 bio" kitorang..We ollz nih pergi lah makmal belakang kelas ktorang tuh je.. oK dari jauh dah boleh dengar suara mama-mama nih,(sampai ktorang datang mereka xperasan)..



*gambar curi jugak ;P*

Dah lama kat situ,(dalam beberapa saat kemudian) baru lah mama mama kitorang nih nampak! 


Dalam pic nih,nih cikgu biologi ktorg masa form 5.. Nama dia,cikgu Rozana.. Tengok tuh my mama nih pegang piala,aku pegang botol je! Tapi takpe,,xkesah pon..




Nih pulak cikgu biologi kitorang masa form 4 n form 5(awal tahun),namanya cikgu zahura..orang panggil dy mama..! ok rindu mereka,,masa kelas bio dulu2.. Cikgu2 nih sanggup melayan kerenah kitorang.. Cayalah!! :D (cute seyh mama aku nih!!) haha




kawan aku nih dah 5 tahun sekolah sini so bagi lah dia chance ambil gambar..hee~



 
bangunan belakang yang tinggi tuh tempat kitorang periksa SPM..! Rindu lah masa SPM..! Tapi xnak lagi SPM..cukup sekali.. Boleh tak aku sekolah tanpa periksa??haha..Semoga dapat result SPM yang cemerlang..Doa2 kan..

Nih la entry 'budak lepasan SPM' yang dah xskolah lagi nih.. Sesiapa yang sekolah lagi tuh,,tolong la jangan ponteng banyak2 sangat.. Takut2 korang rindu zaman persekolahan korang..Betul cakap cikgu aku,,zaman sekolah zaman paling seronok..maklumlah,,zaman  remaja..
ok aku suka lirik lagu nih:

Tamatlah zaman persekolahan
Ku masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh tuhan ku tak mahu pergi
KorusAlangkah indahnya dunia
Bila kita semua melangkah ke depan
Alangkah indahnya dunia
Bila kita semua akan bersama selamanya
Tak lupa pelbagai peristiwa
Waktu pergi mengaji
Ponteng kau dan aku macam tak biasa
Ulang korus 4x

;)

Tiada ulasan: