klik PTPTN saya =)

Selasa, 24 Julai 2012

Suka Kau Hanya Kawan Bukan Lebih ! =)




Selamat berpuasa !! Tengok followers aku,,dah mencecah 1K.. Alhamdulillah.. Thanks kepada sesiapa yang sudi follow dan baca blog aku yang tak 'kebaboom' macam orang lain.. 

Tengok title post aku! Mengancam tak? Apa yang aku nak update nih..! Pernah alami situasi ini:

"korang ada kawan lelaki/perempuan yang rapat dengan korang.. Lepas tu,kawan korang tu tiba2 ada feeling kat korang.. Kalau korang pon suka satu sama lain,takde masalah..Tapi bila sorang tak suka,sorang suka,acaner tuhh?? Jawapannya,kecewa je la..Bila dah kecewa,dah tak nak kawan pulak dengan korang..Majok2 konon!"

Aku pernah mengalami situasi macam nih apabila kawan baik (lelaki) atau kawan biasa2,tiba2 suka aku.. Suka lebih dari seorang kawan.. Apa aku buat? "CINTA KAU DITOLAK !" Nih da masuk point "cinta ditolak" pulak.. Kejam ke kita..? Masing2 ada perasaan.. Dan tak semua perasaan manusia nih sama.. Kalau lain2 perasaan,jawapannya kecewa lah.. Lagi teruk bila seseorang tuh dah cintanya ditolak,pastu tak nak kawan pulak.. Tak macam budak2 ke tu..?  

Perasaan nih tak boleh dipaksa.. Kalau dah memang anggap hanya kawan,nak wat camne kan.. Memang perit bila cinta tak diterima,bukan sebab aku pernah mengalami,tapi itu dah biasa dalam kehidupan sekarang (sebenarnya dah biasa tengok dari tv !.. Kalau cinta korang ditolak, tok sah lah nangis2,sedih2.. Jodoh pertemuan semua ketentuan Allah..

Untuk orang yang cintanya ditolak dari seorang rakan:
Kalau di reject, bukan orang yang kita minat tu dah benci,,tapi hanya nak selamatkan hubungan sebagai seorang kawan je.. Kalau terima,bermaksud,dia pon suka! :P Tapi!! Hubungan kawan lagi penting daripada 'bercouple",kan? 

^-^

3 ulasan:

iEdA berkata...

penah jd cmneh gk sis n kitaowg sm2 da ok tapi lastly x dpt teruskn sebab wujud back stabber...sangat kejam di situ...pape pon move on jer :)

Masmira Masri berkata...

opkoz penah jd tp dlm keadaan xsedar bila lelama baru tau sbnrnyer dye suka kat kita n sbb tuh rupanya dye jauhkn diri....hmmmphh

do visit n follow
http://myaleo.blogspot.com/2012/07/all-in-1.html

Unknown berkata...

Pernah tgk...lastly girl tu berhenti study